15. 5. 2024, smo izvedli 3. tehniški dan z naslovom Sile in gibanje. Delo je bilo načrtovano tako, da so se učenci gibali med različnimi postajami. Raziskovali so, kako sile vplivajo na gibanje različnih predmetov. Pogovarjali so se o tem, kako gravitacija vpliva na gibanje in kako sile pomagajo pri premikanju težkih predmetov.

Učenci so preučevali avtomobile, ki so se spuščali po različnih klančinah. Spoznavali so, kako naklon vpliva na hitrost avtomobila. Preizkušali so različne naklone in opazovali, kako hitreje ali počasneje se avtomobil premika glede na strmino klančine.

Spoznavali in naredili so zobati, verižni in jermenski pogon. Ugotavljali so, kako zobniki prenašajo gibanje z enega kolesa na drugo. Pogovarjali so se o tem, kako se zobato kolesje uporablja v različnih napravah, kot so ure in kolesa. Učenci so skozi izdelavo in preučevanje verižnega in jermenskega pogona spoznali različne načine prenosa moči.

Učenci so eksperimentirali s frnikolo v vodi. Ugotavljali so, kako voda vpliva na gibanje frnikole. Spoznavali so pojem, upor vode. Na zadnji postaji so učenci preučevali vrtopirje. Izdelovali so svoje vrtopirje iz papirja in opazovali, kako se vrtijo, ko jih spustijo. Spoznavali so, kako zrak in oblika vplivata na hitrost in trajanje vrtenja. Pogovarjali so se o tem, kako se sile, kot je veter, uporabljajo za poganjanje vetrnic in kako oblika predmetov vpliva na njihovo gibanje skozi zrak.

Skozi praktično delo na različnih postajah so pridobili osnovno razumevanje sil in gibanja. Vsaka postaja je ponujala zanimive in poučne aktivnosti, ki so pomagale pri razumevanju fizikalnih konceptov na preprost in zabaven način. Nad eksperimenti so bili navdušeni.

Fotografije so v galeriji

(Skupno 66 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost