V okviru Erasmus+ projekta »Glass inspires – Glas begeistert – Steklo navdušuje« se je v nedeljo zjutraj, 1. oktobra 2023 odpravilo 5 učencev 7. c, 8. a in 8. b razreda skupaj s koordinatorko projekta Romano S. Žnuderl, inkluzivno pedagoginjo Arielo Abraham in učiteljem računalništva Jurijem Marholdom na drugo izmenjavo na Poljsko. Pot do Kujekowic Dolnyh je trajala skoraj ves dan in ob prihodu do šole smo bili že kar pošteno utrujeni, obenem pa v prijetnem pričakovanju dogodkov celega tedna, ki je pred nami.
Okrog pol sedmih zvečer smo prispeli v Kujakowice Gorne, kjer nas je pričakala učiteljica nemščine in koordinatorka na šoli »Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi im. M. Kopernika w Kujakowicach Dolnych«, ga. Daria Bykowska. Učenci so odšli s svojimi gostitelji, ki so jih zelo prijazno sprejeli.

1. dan – sprejem v šoli in delavnice

V ponedeljek, 2. oktobra so nam na svečanem sprejemu v telovadnici šole učenci in mentorji šole pripravili bogat kulturni program s predstavitvijo Poljske, uporabnostjo stekla in steklenih izdelkov, plesom mazurke, nastopom mažoretk, pozdravnim nagovorom ravnateljice šole, mgr. Urszule Kaluza, koordinatorke Darie Bykowske in učiteljice angleščine Grażyne Olejniczak.
Učenci so nato v skupinah ustvarjali s pomočjo spletne strani Canva, uporabili so slike steklenih predmetov in zapisali besede zanje v različnih jezikih. Po kosilu je sledil kratek odmor, popoldan pa delavnica izdelovanja latern, igranje nogometa in druženje s petjem in plesom ob tabornem ognju na bližnji kmetiji v Bogdańczowicah.

Utrinke iz ponedeljkovih aktivnosti si lahko ogledate v tej galeriji.

2. dan – ekskurzija v Krakov

V torek, 3. oktobra 2023 smo se vsi udeleženci izmenjave skupaj s svojimi gostitelji ob 7h zjutraj odpravili z avtobusom na ekskurzijo v drugo največje poljsko mesto z 800.000 prebivalci, Krakov.
Ogledali smo si stari del mesta, se sprehodili ob reki Visli, občudovali ogromnega zmaja, ki vsakih 5 minut bruha ogenj in je zaščitni znak mesta, občudovali smo zunanjost grajske rezidence Vavel (grad Wawel je bil priznan kot prva svetovna dediščina Unesca na svetu, zgrajenega na ukaz kralja Kazimirja III. Velikega), najstarejšo cerkev v mestu ter Marijino baziliko z največjim oltarjem v Evropi (Wita Stwosza).
Ogledali smo si tudi manjšo manufakturo, kjer izdelujejo različne steklene predmete in razstavo s predmeti iz stekla.
Po kosilu smo se vrnili na Glavni trg, kjer smo imeli dovolj časa za sprehod po okoliških ulicah in nakup spominkov v znani palači Sukiennice. Svoje ime je dobila po trgovini s suknom in je eden najpomembnejših primerov renesančne arhitekture v Srednji Evropi.
Ob 18.00 smo se odpravili iz čudovitega Krakova in se okrog 23.00 ure vrnili polni nepozabnih vtisov in novih prijateljstev v Kujakowice.

Utrinke iz torkovih aktivnosti si lahko ogledate v tej galeriji.

3. dan – delavnica pisanja pesmi na steklo in ogled mesta Kluczbork

V sredo, 4. oktobra 2023 so se naši učenci v mednarodnih skupinah najprej v šoli v Kujakowicah preizkusili v pisanju pesmi na več načinov (enajsterec, akrostih…), nato pa se skupaj s svojimi gostitelji in učitelji spremljevalci odpravili na ogled mesta Kluczbork. Sprehodili smo se po središču mesta, ki ima 23.500 prebivalcev in se v mestni hiši srečali z namestnikom župana, kateri nas je prisrčno sprejel.
Pot nas je vodila skozi mestni park, do jezera z različnimi športnimi zmogljivostmi in skozi gozd do doma starejših občanov, kjer smo imeli kosilo.
Popoldan so učenci preživeli v družbi svojih gostiteljev.

Utrinke iz serdinih aktivnosti si lahko ogledate v tej galeriji.

(Skupno 176 obiskov, današnjih obiskov 1)