V 1. razredih smo izbrali dve knjigi za projekt Ekošole,”Ekobranje za ekoživljenje”: 1. knjiga: (štorklja) “Pepi in njegovo gnezdo”, besedilo Aleksandra Pinterič, Ilustracije: OŠ Murska Sobota 1. razredi. Knjiga je otroška ustvarjalka. Navdih za pisanje je pisateljica iskala v okolju, kjer živi, v Prekmurju. Pritegnila so nas otroška likovna dela in nastale ilustracije. O onesnaževanju okolja lahko preberemo vedno več. Prav pa je, da smo odrasli odgovorni v skrbi do okolja in spodbujamo že najmlajše, da spoštujejo naravo. Mi odrasli pa jim že z zgledom, spodbudo, to lahko pokažemo in jih v to smer osveščamo. Zato je nastala ideja, da zbiramo star papir in prav mi ustvarimo vsak svojo izbrano sliko/ilustracijo. Kolaž je sestavljen iz starega papirja, (reklame, časopisni in odpadni barvni papir), tempera, barve, voščene barvice in flomastri. Najprej so ustvarili podlago iz časopisnega papirja, šele nato so ustvarili vsebino iz reklam in drugih risalnih materialov in pripomočkov. Z učenci smo si ogledali nekaj video filmov, kako lahko recikliramo papir, ga pridobimo in poskrbimo za odpadke v naravi. Učenci so uživali ob poslušanju vsebine, ustvarjanju in se aktivno vključevali v pogovor o skrbi za čisto naravo. Eden izmed ciljev je bil, da smo bili ustvarjalni in se učimo o eko vsebinah. Ob branju zgodbe so nastali likovni izdelki, ki kažejo, kako so jih učenci doživeli.  Ob tem se je zgodilo veliko več – spoznanje, da moramo spremeniti najprej sebe. To je del ekosocializacije, kar prispeva k notranjemu bogastvu, katero ostane celotno življenje. Sodelovali so učenci iz 1.a, b in c razreda. 2. knjiga: Ustvarjali smo v OPB. V podaljšanem bivanju smo nadaljevali s spomladansko vsebino in smo izbrali knjigo Kveete Pacovske Said  “Nekoč je živela bela roža”.  Za ustvarjanje smo Imeli izhodišče, vsebino pravljice in medgeneracijsko druženje babic in dedkov ter izdelovali iz različnih odpadnih materialov (koščki blaga, izrezani cvetovi iz blaga, barvni kolaž – odpadni listi, eko slamice, eko šeleshamer. Nastajali so čudoviti izdelki, vabila z rožami, tulipani različnih barv na slamicah kot presenečenja za babice in dedke in skupna slika iz blaga. Ob vsebini pravljice pa smo se naučili, da smo prijazni in strpni do drugih. Bela roža je zaradi svoje dolgočasne barve bila izločena iz kroga svojih prijateljic in je zato vse dni bila zelo osamljena. Odloči se, da se bo podala na pot in našla svojo barvo, da bo tako tudi ona sprejeta v krog prijateljev. Vendar je njena barva bila čudovita in so jo sprejele druge prijateljice, ki so bile prijaznejše od prejšnjih. Z učenci smo se pogovarjali o vsebini, o odpadnih materialih, eko materialih, da jih lahko recikliramo, so okolju prijaznejši eko materiali. Nastali so čudoviti izdelki. Učenci so bili ustvarjalni in izvirni.

http://813.ablak.arnes.si/piwigo/index.php?/category/643

Vodja: vzgojiteljica/druga učiteljica v 1. razredu, Edita Vodan Šoštarič

(Skupno 61 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost