V okviru Erasmus+ projekta “Glass inspires – Glas begeistert – Steklo navdušuje “ se je pet učenk iz 7. a, 8. b in 9. b v tednu od 13. do 17. 3. 2023 udeležilo prve mednarodne izmenjave  v romunskem mestu Satu Mare z naslovom “Steklo šepeta svoje skrivnosti” s poudarkom na kulturni dediščini. Učenke sta spremljali koordinatorka projekta Romana Slavič Žnuderl in vzgojiteljica Edita Vodan Šoštarič.  Projekt bo trajal 2 šolski leti in vključuje 20 učencev od 6. do 9. razreda, ki se srečujejo v okviru obogatitvenega programa Projekt Deutsch od septembra 2022 dalje. Do meseca marca 2023 in do mobilnosti v Romuniji so učenci spoznavali lastnosti stekla, ogledali so si več krajših videoposnetkov o izdelavi stekla in ponovni uporabi stekla v nemščini, ki je tudi uradni jezik projekta. Spoznali so glažutarstvo na Pohorju in poiskali pregovore v zvezi s steklom, jih zapisali na bralna znamenja skupaj s simboli našega mesta in jih pripravili kot darilca vrstnikom iz Romunije, Poljske in Turčije, s katerimi so se srečali na partnerski šoli, liceju Johann Ettinger v romunskem mestu Satu Mare. Za šolsko Erasmus oglasno desko so pripravili plakat z risbicami učencev 2. razreda, ki so s pomočjo steklenih predmetov iz zasebne etnološke zbirke vzgojiteljice Edite Vodan Šoštarič pri pouku likovna umetnost narisali različne steklene izdelke.

V nedeljo, 12. marca 2023 smo se dopoldan ob 10.00 s kombijem odpravili izpred šole na pot proti Romuniji, ki nas je peljala preko Madžarske, mimo glavnega mesta Budimpešte in v večernih urah smo prispeli pred hotel Aurora, kjer so naše učenke že čakali njihovi gostitelji, s katerimi so se napotile domov.

V ponedeljek, 13. marca smo se vsi udeleženci mobilnosti zbrali ob 9.30 na šoli gostiteljici, ki se imenuje v prevodu “Teoretični nemški licej Johann Ettinger” (Liceul Teoretic German “Johann Ettinger”) in se najprej udeležili slavnostne prireditve, na kateri nas je pozdravila ravnateljica šole, gospa Maria Reiz, učenci pa pripravili bogat kulturni program s tradicionalnimi plesi, petjem in igranjem. Po prireditvi smo se posladkali z Erasmus torto, nato je v nemškem kulturnem centru Schwabenhaus sledila predstavitev Romunije in kulturne dediščine na temo stekla v vseh državah, projektnih članicah. Naša šola se je predstavila z video posnetkom v povezavi. Za vse učence, udeležence mobilnosti, je sledila delavnica poslikave stekla v mestnem Muzeju umetnosti in ogled muzeja za učitelje spremljevalce. Po kosilu v mestu smo se odpravili na prefekturo (deželno upravo), kjer nas je na svečanosti sprejel prefekt okraja Satu Mare. Za učence, ki so se razdelili v narodno mešane skupine, je sledila igra Lov za zakladom po mestnih ulicah, mentorji smo si pod vodstvom učitelja geografije, gospoda Bogdana Stana ogledali glavne znamenitosti mesta.

Naslednji dan, v torek, 14. marca, smo se zjutraj ponovno zbrali na šoli gostiteljici, si jo ogledali pod vodstvom naših gostiteljev, nato so učenci v skupinah ustvarjali v različnih umetniških delavnicah, ogledali smo si predstavitev naravoslovno tehničnih projektov v okviru mednarodnega dneva Pi ter imeli kosilo v šolski menzi. Učitelji spremljevalci smo načrtovali termine naslednjih mobilnosti in skupnih aktivnosti, ki sledijo v okviru Erasmus+ projekta v naslednjem šolskem letu.

V sredo, 15. marca smo se skupaj z udeleženci še enega Erasmus+ projekta, ki ga je trenutno gostila šola LCT Johann Ettinger, odpravili na celodnevno ekskurzijo, kjer smo si v duhu spoznavanja kulturne dediščine najprej ogledali t. i. “Veselo pokopališče” v vasi Săpânța v okrožju Maramureș. Znano je po živobarvnih nagrobnikih z naivno poslikavo, ki na izviren in poetičen način poleg prizorov iz življenja opisuje ljudi, ki so tam pokopani. Veselo pokopališče je postalo muzej na prostem in nacionalna turistična atrakcija. Pot smo nadaljevali do vasi Sighet, kjer smo si ogledali muzej na prostem. Po kosilu v tradicionalni gostilni smo si ogledali še naselje Bârsana, kjer je poleg slikovite lokacije glavna znamenitost lesena cerkev “Intrarea Maicii Domnului în Biserică”, ki je bila zgrajena leta 1720. Leta 1999 je bila ena od osmih lesenih cerkva v Maramureșu, ki so bile vpisane na Unescov seznam svetovne dediščine. Samostan Mănăstirea Bârsana, ki se nahaja na jugovzhodnem obrobju vasi, je bil prvič omenjen leta 1390, vendar je bil opuščen in porušen okoli leta 1800. Današnje stavbe na tem mestu so od leta 1993 zgrajene po tradicionalni metodi lesene gradnje. Danes se uporabljajo kot romunski pravoslavni samostan.

V četrtek, 16. marca smo si v eno uro oddaljenem kraju Poiana Codrului ogledali dve steklarni; manjšo družinsko podjetje “Helena glass manufacturing”  in staro, ki je bila včasih mogočna tovarna z 1200 zaposlenimi, danes dela v njej le še okrog 20 zaposlenih. Po kosilu v bližnji restavraciji, smo se odpravili v Satu Mare.

V petek, 17. marca so se učenci v šolski računalniški učilnici ponovno povezali v mednarodne skupine in pripravili predstavitev aktivnosti celotnega tedna v Romuniji. Za predstavitev so uporabili orodje Canva, v aplikaciji Kahoot pa so reševali kviz o poznavanju stekla in značilnosti kulturne dediščine v različnih državah. Sledila je še podelitev priznanj za uspešno sodelovanje, kosilo v šolski menzi in slovo od naših prijateljev. Okrog 22.00 ure se je celotna ekipa naše šole varno in polna novih vtisov celotnega tedna, preživetega  Romuniji, uspešno vrnila domov. Naslednja mobilnost bo od 1. do 6. oktobra 2023 na Poljskem, ko bomo obiskali partnersko šolo Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi im. M. Kopernika  v Dolnych Kujakowicach.

Galerija fotografij

(Skupno 144 obiskov, današnjih obiskov 1)