V četrtek, 15. marca 2018 bo po vsej Sloveniji potekalo 54. šolsko tekmovanje iz Matematike – Evropski matematični kenguru. Tekmovanje poteka vsako leto tretji četrtek v mescu marcu. Šolskega tekmovanja se bo udeležilo čez 200 tekmovalcev.

Zgodovina tekmovanja

Državno tekmovanje osnovnošolcev v znanju matematike je eno najstarejših tekmovanj slovenskih osnovnošolcev v znanju katerega izmed šolskih predmetov, saj je bilo prvo, tedaj še republiško, tekmovanje organizirano že v šolskem letu 1964/1965. Sprva so na državnem tekmovanju tekmovali le učenci 8. razreda osemletne OŠ, od leta 1980/1981 dalje na državnem tekmovanju sodelujejo učenci 7. razreda osemletne OŠ, od šolskega leta 2007/2008 dalje pa na državnem tekmovanju sodelujejo učenci zadnjih treh razredov OŠ.

V letu 1970/1971 je tekmovanje dobilo ime po Juriju Vegi. Od preimenovanja dalje skladno s sprejetim pravilnikom za dosežek na šolskem tekmovanju lahko prejmejo bronasto Vegovo priznanje, za dosežek na področnem tekmovanju srebrno Vegovo priznanje, za dosežek na državnem tekmovanju pa zlato Vegovo priznanje.

Po preimenovanju je tekmovanje doseglo že kar zavidljivo množičnost, saj se je število tekmovalcev na šolskih tekmovanjih povzpelo na več kot 11000 učencev od 5. do 8. razreda, na tedaj še občinskih tekmovanjih je vsako leto tekmovalo okrog 4500 učencev od 6. do 8. razreda, medtem ko število udeležencev državnega tekmovanja preseglo 500 sedmošolcev in osmošolcev.

Po letu 1990 se jugoslovanskih zveznih tekmovanj nismo več udeleževali in tedaj se je pokazala potreba po drugačnem sodelovanju v mednarodnem merilu. Tako smo v šolskem letu 1994/1995 poskusno izvedli šolsko tekmovanje z nalogami Evropskega matematičnega kenguruja in ga razširili na učence 3. in 4. razreda. V naslednjem letu smo sklenili šolsko tekmovanje z nalogami Evropskega matematičnega kenguruja razširiti še na učence 2. razreda, od šolskega leta 2003/2004 dalje pa so take naloge na voljo za vse razrede osem- in devetletne OŠ.

Cilji in namen tekmovanja

  • Širjenje znanja in poglabljanje že osvojenih znanj tudi nad zahtevnostjo rednega programa na področju matematike za OŠ,
  • primerjanje znanja med učenci na področju matematike,
  • popularizacija matematike,
  • odkrivanje in spodbujanje za matematiko nadarjenih učencev,
  • motivacija za nadaljnje poglabljanje znanja s področja matematike,
  • spodbujanje druženja mladih iz različnih šol in okolij.

Vir: www.dmfa.si

Vodja šolskega tekmovanja Silva Vračko in učitelji matematike

(Skupno 245 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost